19 Mart 2015 Perşembe

Engelliler bu eğitimiyle meslek iş sahibi olacak

Engelliler bu eğitimiyle meslek iş sahibi olacak

Engelli Dernekleri Federasyonu tarafından hazırlanan ve Türkiye'de ilk kez düzenlenen ''Bilgisayar Destekli Harita Çizimi Eğitimi'' projesinde sertifika alan öğrenciler, Türkiye İş Kurumu tarafından 2 yıl içinde alanla ilgili bir işe yerleştirilmeye çalışılacak.

Engelliler bu eğitimiyle meslek iş sahibi olacak

Yerli bir yazılım firmasının da destek verdiği projeye Türkiye İş Kurumu finanse etti.
Başkent'te hayata geçen projeye, 20 işitme engelli ve 10 bedensel engelli genç katıldı.Eğitimin tamamlanmasının ardından engelli öğrencilere sertifikaları verilecek.
Proje kapsamında, 16 yaş üstünde ve en az yüzde 40 engeli bulunan gençlerin katıldığı eğitimler öncesinde, Engelli Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Abdurrahman Kurtaslan ve Yönetim Kurulu Üyesi Atila Yılmaz, yazılım firmasının uzmanlarından iki hafta detaylı teknik eğitim aldı. Verilen eğitici eğitiminin ardından, engellilere yönelik olarak hazırlanan eğitim modülü çerçevesinde, Kurtaslan ve Yılmaz tarafından engelli öğrencilere yönelik mesleki eğitimlere başlandı. Ayrıca, eğitimlerde kullanılacak gerekli yazılımları da yerli firma sağladı.
Program kapsamında, kursiyerlere temel harita bilgileri, arazide alınan ölçü değerleri, harita projelerinin çizilmesi, koordinat sistemleri, alan hesapları, kroki oluşturma, elektronik tablolama, sunu hazırlama, CAD menüleri, hesap işlemleri, imar uygulaması ve proje oluşturma gibi konularda temel düzeyde planlanan eğitimler veriliyor.
3 grupta 30 engelli gence mesleki harita eğitimi
Üç ayrı grup olmak üzere toplamda 20 işitme ve 10 bedensel engelli öğrencilerin katıldığı program, 8 Mart 2013'te tamamlanacak. Eğitimlerin ardından, 24 Mart'ta Batıkent Meydan AVM Tiyatro Salonu'nda, ''Engelli Kazanır İnsanlık Kazanır'' isimli sertifika dağıtım töreni gerçekleştirilecek.
''2 yıl içinde işe yerleştirilecek''
Engelli Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Abdurrahman Kurtaslan yaptığı açıklamada, ''Kim nerede ne ölçüde engellilere hizmet ediyorsa başımızın üstünde yeri vardır'' dedi.
Federasyon olarak, engellilerin istihdam süreçlerine katkı sağlamak amacıyla mesleki eğitimler verdiklerini anlatan Kurtaslan, bugüne kadar bütün engel guruplarının da yer aldığı yaklaşık 300 engellinin (bedensel, zihinsel, işitme, görme) mesleki eğitimleri sonunda Milli Eğitim Bakanlığı onaylı mesleki sertifika aldıklarını belirtti.
Kurtaslan, ''Eğitimin tamamlanarak sertifikaların alınmasının ardından arkadaşlarımız 2 yıl içinde işe yerleştirilecek. Yerleştirilemeyenler, başka meslek eğitim programlarına alınacak'' diye konuştu.
Netcad Basın ve Halkla İlişkiler Yöneticisi Ayberk Yurtsever de sosyal sorumluluk kapsamında projeye destek verdiklerini belirterek, gerekli yazılım ve eğitim desteğini gönüllü olarak sağladıklarını anlattı.
Yurtsever, ''Engelli gençlerimizin harita çözümlerimize olan ilgisi bizleri son derece mutlu etti. Onların birer meslek sahibi olup sertifikalarını aldıktan sonra bir işe yerleşmeleri bu projenin en önemli çıktısı olacaktır'' dedi.
''Meslek sahibi olarak işe girmek ve ailemin geçimini sağlamak istiyorum''
Eğitim programı kapsamında eğitim alan işitme engelli Ali Gözüküçük, ''Benim eşimde görme engelli, 2 tane çocuğumuz var. Aile sorumluluğunu yerine getirebilmek için meslek sahibi olarak işe girmek ve ailemin geçimini sağlamak istiyorum. Burada harita çizimi mesleğini öğrendim ve öğreniyorum. Mühendislerle çalışabilecek olmak olmak beni çok heyecanlandırıyor. Mesleğimi çok seviyorum'' diye konuştu.
Bedensel engelli Bahadır Coşkun da yazılım sayesinde, harita ve diğer mühendislik projelerinin çizimini öğrendiğini, tablolama yapabildiğini vurgulayarak, ''Netcad firması meslek edinmeme katkı sağladı teşekkür ederim ama Netcad beni böyle bırakmaz işe de alırsa çok memnun olurum ve kendilerini düğünüme de davet ederim'' dedi.
Bedensel engelli öğrenci annesi Sevgi Kaya, çocuklarının ilk kez böyle bir mesleki eğitim programına katıldığını ifade ederek, çocuklarının kendilerine güven duygularının arttığını ve sosyalleştiklerini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder